perjantai 19. marraskuuta 2010

Note to self: punnitse itsesi vain aamuisin

Aamupaino oli tänään 77,2 kg, ei siis katastrofaalinen 78 kg. Toisaalta, olen syönyt varsin vähän hiilareita parin viime päivän aikana, eli mahdollisesti painoin alkuviikosta enemmän, kiitos hiilariturvotuksen.

Huomasin myös, että mun kevyt oloasu (t-paita, silkkiset pyjamahousut, rintaliivit) painaa 800 g, mikä on mielestäni yllättävän paljon. Terveisiä vaan sille yläasteen kouluterkkarille, joka vähensi painostani vain 500 g paksun villapaidan ja farkkujen takia. Ja sekin vähennettiin vasta, kun itse huomautin asiasta.

2 kommenttia:

M kirjoitti...

Ihmetytti myös kouluterkkarilla tehdyt punnitukset, kun farkkujen alla saattoi olla kahdet välihousut ja sen paksun villapaidan alla vielä pari - kolme paitaa.. Aina ne lukemat näytti kovin suurille. Mun kouluterkkarilla oli vielä ihannepainon kaavana pituus sentteinä miinus 110 ja parin kilon ylityksestä tuli jo käskyjä tarkkailla painoa. O_o Onneksi nykyisin tuo ihannepainon käsite on paljon laajempi.

Montana kirjoitti...

Mä en muista, millä tavalla meillä laskettiin ihannepaino. Tuo sun kouluterkkarin kaava vaikuttaa tosi tiukalta, jos ei ollut yhtään vaihteluväliä. Painoindeksiä ei käsittääkseni voi sellaisenaan soveltaa lapsiin ja nuoriin, mutta tuon kaavan mukaan esimerkiksi minä olisin lievästi alipainoinen "ihannepainossa".