sunnuntai 1. maaliskuuta 2009

Maaliskuu

Jotkut varmaankin keksivät liikuntatavoitteeni maaliskuulle:
  1. Liikuntaa 5 kertaa viikossa, joista yksi viikko hieman kevyempänä.
Liikkumiseni on mielestäni hyvällä mallilla, joten en ota muita liikuntatavoitteita.

Ruoka:
  1. Syön 15 päivänä yli 600 g kasviksia.
Tämän lisäksi jatkan jo toteutuneita ruokailumuutoksiani. Haluan varmistua, että tekemäni muutokset tosiaankin juurtuvat ruokavaliooni. Siispä:
  1. Kirjaan ruoat Kalorilaskuriin, jotta tiedän varmuudella missä mennään. Tästä saan poiketa 6 päivänä, eli joka viikko kerran ja joka toinen viikko kahdesti.
  2. Syön kaikkina päivinä sen 500 g kasviksia.
  3. Syön vähintää 5 päivänä viikossa enintään 50 g hiilihydraatteja päivässä.
Tärkeintä: nautin keväästä ja lisääntyneestä valosta!

2 kommenttia:

Omenainen kirjoitti...

Hienot tavoitteet! Itsellänikin on jo muutaman viikon ollut tavoite liikkua viisi kertaa viikossa. Se tuntuu jotenkin sopivalta määrältä, mahdolliselta niin ajan kuin jaksamisenkin suhteen. Kasvisten osuus on ruokavaliossasi kyllä mahtava! Itse en noihin lukemiin vielä yllä, mutta kaikki aikanaan, toivottavasti.

Paras tavoitteesi oli lopussa. Se varmasti motivoi myös pääsemään noihin muihin tavoitteisiin. Olen huomannut varsinkin viime viikon aikana, että mitä enemään tästä projektista oppii nauttimaan, sitä helpompaa tämä on. Siksi kannattaa koittaa ammentaa iloa myös monista ympärillä olevista asioista. Kevät on varmasti valon ja auringon ja lämmön vuoksi yksi tärkeä innoittaja matkallamme!

Montana kirjoitti...

600 g kasviksia on kyllä vähän työlästä näin aluksi, mutta toivottavasti se helpottuu kohta! Olet ihan oikeassa tuosta valosta ja keväästä, ihanaa kun näkee taas aurinkoa!