torstai 8. tammikuuta 2009

Ongelmatilanne

Mitä tehdäs seuraavissa tapauksissa kaupassa:
  1. On kauhea nälkä ja tekee mieli ostaa koko kauppa tyhjäksi, tai ainakin kaikki nopeat hiilarit sieltä
  2. On kauhea kiire ja täytyy äkkiä keksiä jotain syötävää
Ensimmäisessä tapauksessa voisi ensin ostaa vaikka banaanin ja joitain pähkinöitä, syödä ne kaupan ulkopuolella ja miettiä sitten uudelleen sitä ostosreissua. Toisessa tapauksessa pitäisi olla takaraivossa tarpeeksi paljon hyviä ruokaideoita.

Kauppalista voisi olla myös hyvä idea. En ole yleensä tehnyt kauppalistoja, ostan ruokia fiiliksen mukaan. Voisin yrittää kokeilla kauppalistojen tekemistä. Yleensä keskustelu päivän ruoasta käydään vasta kaupan sisällä (keskustelu siis avomiehen kanssa, ei sivupersoonieni välillä).

Onko kellään lukijalla ideoita?

5 kommenttia:

Tuikkunen kirjoitti...

Suosittelen kyllä kauppalistaa :) Itse suunnittelen viikon ruokalistan kerralla ja sen pohjalta teen ostoslistan. Näin vältyn isommilta heräteostoilta :)

Ykköskohtaa yritän välttää mahdollisuuksien mukaan, sillä minä ostain aina silloin suklaata. Eli pyrin menemään kauppaan täydellä mahalla, niin ei tee mieli ostaa mitään :) Mutta jos pakko on mennä, niin ostan yleensä aina hedelmiä, joista syön sitten pahimpaan nälkään jotain autossa.

Kauhea kiire jos on ja pitää saada syötävää... Minulla on yleensä salaattia valmiiksi tehntynä kaapissa. Otan sitä ja esim. ihan keittokinkkusuikaleilla teen ruokaisamman tai vaikkapa katkaravuilla. Jos teen nopeasti jotain ruokaa, ovat wokki-vihannekset ja esim. seiti hyvä yhdistelmä :)

Tiitula kirjoitti...

Samat ohjeet mulla kuin Tuikkusellakin eli aina kauppalistan kanssa menen kauppaan (ei tartu mitään ylimääräistä mukaan) ja tosiaan suosittelen täyden mahan kanssa kaupassa käyntiä, jos vaan mahdollista. Itse ostan helposti vaaleaa leipää tai suklaata, kun on kauhea nälkä kaupassa.

Kiireisinä päivinä meillä valitaan ruuaksi wokkia. Valmiit wokkivihannespussit kaupasta ja jotain kanaa tai kalaa joukkoon. Älyttömän nopea, helppo ja terveellinen ruoka. Suosittelen :)

Tsemppiä!

Montana kirjoitti...

Kiitos molemmille vinkeistä!

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Banaani on tosi hyvä hätäapu, lisäksi pähkinät (leivontahyllystä löytyy pieniä pusseja esim. cashew-pähkinöitä), sitten hedelmä- ja marjasmoothiet, nutrilett-patukat tai muut energiapatukat.

Hyväkarppia pikasalaattia saa minitomaateista, mozzarellapalloista ja tuoreesta basilikasta, nam! :)

Tsemppiä kauppareissuille ja terveellisen elämään!

Montana kirjoitti...

Kiitos myös anonyymille ehdotuksista ja tsempistä. Meidän lähi-Citymarketista saa onneksi ostaa pähkinöitä itsepunnittuna, jolloin saa tehdä juuri mieleisensä sekoituksen.